Klienci na rynku outdoorowym – ciąg dalszy

Po trzecie, możliwy jest podział klientów ze względu na dochody. Na rynku są dostępne całe kolekcje z dolnej półki cenowej (np. kolekcja Campusa lub Alpinusa – Alpinus Weekend), czy też produkty mniejszych, polskich firm (JanySport – plecaki, Blanca – śpiwory). Z drugiej strony produkty firm zachodnich NorthFace, Salewa, jak również niektóre produkty polskich firm zamykają rynek, tworząc górną półkę cenową (np. kurtki z Goretex Alpinusa, śpiwory Yeti).

Kolejnym kryterium jest przeznaczenie sprzętu. I tak można wyróżnić całą grupę sprzętu dla amatorów, osób nie uprawiających sportu wyczynowo. Jest to zazwyczaj sprzęt tańszy, z „gorszych” materiałów, którego jakość (wytrzymałość) nie musi spełniać najostrzejszych wymagań. Z drugiej strony jest grupa osób, alpinistów, himalaistów, uprawiających sport wyczynowo, dla których niezawodność jest kluczowa. Jak powiedział jeden z właścicieli polskich firm, jeżeli komuś popsuje się klamra w plecaku w Beskidach, to jest to problem, ale nie taki wielki, natomiast jeżeli komuś pęknie klamra na siedmiu tysiącach metrów, może się to skończyć tragicznie. Taki sprzęt jest o wiele droższy i wykonany z najlepszych i najnowszych materiałów dostępnych na rynku (np. seria Extreme Alpinusa).

Ostatnim kryterium segmentacji rynku jest rodzaj uprawianego sportu. W szczególności firma Alpinus wzięła to kryterium pod uwagę. W ramach obsługiwanego rynku wyróżniła klientów uprawiających narciarstwo, snowboard, kolarstwo, żeglarstwo oraz turystykę górską.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>