Odbiorcy Eris SA

Odbiorców Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris SA można uszeregować zaczynając od dystrybutorów, potem przechodząc do sklepów, skończywszy na kliencie. Każda grupa jest ważna i ma swoje znaczenie w poszczególnych etapach łańcucha dystrybucji. Centralny punkt to ostateczny klient, z myślą o którym podejmuje się szereg działań.

W chwili obecnej dystrybucja produktów odbywa się przy udziale 14 dystrybutorów, podzielonych na regiony. Każdy dystrybutor jako samodzielna jednostka handlowa ma swoich handlowców, którzy docierają do odpowiednio wyselekcjonowanych sklepów. Dystrybutorzy są związani ścisłymi umowami, nie mogą obsługiwać innych firm (sieć dystrybucji to system oparty na zasadzie wyłączności). Prowadzą oni działalność zgodnie z kierunkiem polityki wyznaczonej przez firmę Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris SA, dostosowują się do polityki cenowej, marketingowej, reklamowej itp. System gwarantuje otrzymanie informacji zwrotnej na temat produktu i monitorowanie tego, co się z nim dzieje. Uporządkowana dystrybucja, zaowocowała tym, że mamy lepszą informację o rynku – zauważa pracownik działu marketingu.

Produkt nie trafia do pierwszego lepszego sklepu. Podstawowe kryteria jakie musi spełniać sklep dotyczą odpowiedniej przestrzeni, wystroju, lokalizacji, fachowego personelu itp. Kosmetyk ma trafić do klienta w odpowiednich warunkach, pracujemy nad tym, żeby dać klientowi odpowiednią ilość kosmetyków w odpowiedniej formie. Klient Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris SA to kobieta. W zależności od przyjętych kryteriów segmentacji otrzymamy różnorodne rodzaje segmentów.

– Wiek – przedział wiekowy obejmuje kobiety w wieku od 15 do 60 lat.

– Położenie geograficzne – z reguły kosmetyki marki Eris kupują kobiety z ośrodków miejskich.

– Rynek – produkcja przeznaczona jest na rynek polski, eksportuje się niewielką jej część.

– Wykształcenie – klientkami firmy są raczej kobiety z wykształceniem średnim i wyższym, posiadające wiedzę na temat nowinek kosmetycznych.

– Cena – oferta składa się z kosmetyków tanich (10-15 PLN, np. seria Program 24 h Eris), obejmuje przedział średniej ceny (20 -50 PLN, np. Normamat, Pharmaceris) oraz wyższą półkę (powyżej 50 PLN, np. Forte 35+, Forte Inter) dostępną dla kobiet dobrze zarabiających.

W firmie istnieje świadoma strategia przesuwania się w kierunku wyższej półki. Wynika to przede wszystkim z chęci nadania wyrazistego charakteru marce Eris. Drugim powodem jest dążenie do zachowania założonego poziomu jakości, co wiąże się z koniecznością zakupu dobrych surowców, a to automatycznie wpływa na poziom kosztów i tym samym cenę, jaką klient musi zapłacić. Założyliśmy pewne minimum jakości, a to daje minimum ceny, nie da się inaczej: jeżeli założyliśmy pewien standard, powiedzmy, że jest to średni plus to staramy się tego trzymać co oznacza, że automatycznie kierujemy nasze kosmetyki do osób z kieszenią średnią plus – mówi dyrektor ds. produkcji.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>