Chcąc umieścić te kategorie dominującej logiki – oportunizm i pragmatyzm w działaniu – w teoretycznych ramach należałoby wziąć pod uwagę dwie koncepcje: lewarowanie zasobów i strategiczne sieci.
Koncepcja strategii jako dźwigni zasobów niejako z definicji wymaga podejmowania działań oportunistycznych i pragmatycznych zarazem, ponieważ tylko w ten sposób firmy małe mogą marzyć i realizować swoje marzenia o wzroście i rozwoju szybszym oraz zaskakującym dla konkurentów. Koncepcja lewarowania zasobów (Hamel, Prahalad 1999) zakłada istnienie luki między aspiracjami a możliwościami. Zniwelowanie tej luki wymaga wytężenia organizacji i zlewarowania posiadanych przez nią zasobów. Jej przeciwieństwem jest dopasowanie. Przykłady lewarowania zasobów w tej firmie zostały poniżej opisane:
Koncentracja zasobów oznacza skupienie działań na tym, co ma największy wpływ na wartość postrzeganą przez klienta: w przypadku SMG/KRC uwidacznia się poprzez: zapewnienie jakości i inwestowanie w nowe produkty i technologie, z czego wynikała decyzja wspólników dotycząca rezygnacji z dywidendy: koncentrację na segmencie badań syndykatowych i wypracowywanie standardów: ra? kompleksową obsługę i zagwarantowanie wyłączności – jeden zespół nie może obsługiwać klientów konkurencyjnych: dobranie szefa do oczekiwań klienta, utrzymywanie bliskiego związku z klientem: rar wprowadzanie doradztwa dla klienta w zakresie strategii marketingowych.
Leave a reply