Rynek kosmetyczny w Polsce

Głównymi odbiorcami rynku kosmetycznego są oczywiście kobiety, pozostałe grupy to młodzież oraz panowie. W zależności od segmentu proporcje będą ulegały zmianie, jednak w każdym segmencie przeważają kobiety. Z tegorocznych badań wynika, że kobiety najczęściej używają kremów do twarzy (85,1%) oraz dezodorantów (84,5%). W dalszej kolejności mamy kremy do rąk (69,8%), perfumy i wody toaletowe (65,7%), balsamy do ciała (49,8%), mleczka (29,8%), toniki (27,7%) i wreszcie maseczki (25,1%), Rok 1990 to początek rosnącego popytu na balsamy do ciała i maseczki, produkty wcześniej nieobecne na rynku (Goclowska 2001b).

W Polsce nadal istotną rolę odgrywa relacja jakości do ceny – największe szanse na sprzedaż ma krem pielęgnacyjny w cenie 11-20 PLN. W przypadku kosmetyków luksusowych cena stanowi podstawową barierę zakupu dla przeciętnej Polki. Sprzedaż drogich kosmetyków, tzw. selektywnych, to promile w rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy.

Silna rywalizacja ze strony konkurentów oraz rosnąca świadomość klientek powoduje, że stosowanie kosmetycznych nowości to konieczność. Nikt już nie akceptuje mało wyróżniającej się oferty, wymagania kobiet rosną, ustawiając tym samym producentom kosmetyków dosyć wysoką poprzeczkę. Właściwie w każdym sezonie pojawiają się nowe linie kosmetyków, których stosowanie ma zapewnić rewelacyjny efekt.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>