Klienci na rynku outdoorowym

Na dzisiejszym, konkurencyjnym rynku klient jest najważniejszy. Aby zrealizować wszelkie potrzeby klientów, firmy dokonały szczegółowej segmentacji rynkowej. Można wyróżnić pięć kryteriów podziału klientów.

Po pierwsze, podział rynku na klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Trzon klientów indywidualnych stanowią osoby w wieku 15-50 lat, zamieszkujące średnie i duże miasta, uczące się lub pracujące oraz osiągające dochody powyżej średniej krajowej. Do klientów instytucjonalnych można zaliczyć służby ratownicze (np. TOPR i GOPR), wojsko, policję, leśnictwo, jak również firmy prywatne (np. TVN, Telepizza i wiele innych). Dla tych klientów firmy produkują sprzęt specjalistyczny (specjalnie skonstruowany) lub jest on modyfikacją sprzętu oferowanego na rynku detalicznym.

Po drugie, można przeprowadzić podział klientów ze względu na wiek. Niektóre firmy (np. Alpinus) mają ofertę nawet dla najmłodszych miłośników aktywnego spędzania czasu na dworze (kolekcja Junior). Większość firm skupia się jednak na klientach z przedziału wiekowego 15-50, gdyż są to osoby najbardziej aktywne i mobilne. Stanowią oni ponad 70% kupujących. Osoby starsze mogą wybierać z produktów o kolorach bardziej stonowanych i o wszechstronnym zastosowaniu (np. odzież do turystyki górskiej, ale również do noszenia na co dzień).

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>