Alpinus poza rok 2000

Rok 2000 przyniósł nowe plany strategiczne. Główny cel na dany rok i na najbliższe lata to polepszenie sytuacji finansowej firmy. Do tej pory Alpinus koncentrował się na uzyskaniu jak największego udziału w rynku, odkładając kwestię zysku na dalszy plan. Kolejną sprawą jest znalezienie inwestora zastępczego dla Renaissance Partners, gdyż powoli dobiega końca umowa podpisana z tym funduszem. W ramach tych działań firma rozważa między innymi wejście na Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych.

Następuje również zmiana strategii wobec marek Alpinusa. Zamiast ośmiu odrębnych marek ma być tylko jedna – Alpinus, natomiast dotychczasowe marki mają być nazwami odrębnych kolekcji. Koszty wypromowania wszystkich marek były zbyt duże. Dodatkowo zbyt duże zamieszanie „co jest czym i kto to robi” spowodowało, że oprócz Alpinus Outdoor pozostałe marki nie cieszyły się popytem zadowalającym firmę.

W dalszym ciągu ma być kontynuowana strategia rozwijania sieci sprzedaży, z położeniem szczególnego nacisku na rozwój sieci sklepów firmowych. Strategia ekspansji rynkowej dotyczy zarówno rynku polskiego, jak również pozostałych rynków. Firma, chcąc dalej rozwijać eksport, przymierza się do otworzenia przedstawicielstwa (stoiska, sklepu) na Łotwie oraz w Rosji. W przypadku tego drugiego myśli również o przeniesieniu części produkcji.

W 2000 roku, wespół z wydawnictwem „National Geographic”, firma wypuszcza nową kolekcję odzieży i sprzętu outdoorowego pod tą samą nazwą, kolekcję przeznaczoną dla zapalonych podróżników i nieustraszonych odkrywców, promowaną i sprzedawaną za pośrednictwem sklepów firmowych Alpinusa oraz polskiego wydania miesięcznika „National Geographic”.

Historia firmy Alpinus pokazuje, jak z powiązania marzeń, dobrego pomysłu i ciężkiej pracy można zbudować dużą i dynamicznie rozwijającą się firmę. Trzech polskich himalaistów, nie znających się na produkcji sprzętu outdoorowego, inwestuje swoje z trudem uzbierane oszczędności życia w nową firmę, działającą w nowej, nieprzewidywalnej rzeczywistości. Do spółki dołącza się niemiecki przedsiębiorca, który akurat szukał na początku lat 90. w Europie Wschodniej zakładów produkujących na potrzeby jego .firmy outdoorowej. Pierwsze kontrakty, pierwsze maszyny i pierwsi pracownicy-i firma w starych budynkach ośrodka harcerskiego zaczyna swój żywot. Pierwsze sukcesy i pierwsze porażki nie zniechęcają kierownictwa do zwolnienia tempa rozwoju. Z roku na rok reinwestowane zyski, nowi udziałowcy, setki nowych produktów oraz nowe rynki kształtują młodą firmę. Po dziesięciu latach, już w nowej siedzibie, firma Alpinus z międzynarodowym certyfikatem jakości, o ugruntowanej pozycji rynkowej, kształtuje i nadal chce kształtować polski i zagraniczny świat outdooru.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>