Alpinus i konkurencja – dalszy opis

Jednak mimo silnego i wyraźnego przekonania o utrzymywaniu przyjacielskich, możliwie bezkonfliktowych i pozbawionych agresji relacji z pozostałymi producentami outdooru, w działaniach Alpinusa na tym polu widoczny jest także pragmatyzm. Prezes – zapytany, czy gdyby któremuś z tych „znajomych” konkurentów gorzej szło i podupadałby, to ludzie z Alpinusa zdecydowaliby się mu pomóc, nie udzielił jasnej odpowiedzi, kierując rozmowę na inny temat. Sami członkowie zespołu Alpinusa przyznają, że bacznie obserwują ruchy konkurencji. Argumentem przy- wolywanym dla uzasadnienia takich działań była przede wszystkim sytuacja na rynku, gdzie bardzo łatwo spotkać liczne podróbki i gdzie firmy, przynajmniej niektóre, próbują oszukiwać, podając nieprawdziwe dane o jakości i możliwościach swoich materiałów i produktów. Wrażliwość Alpinusa na posunięcia konkurencji wynika również stąd, że w pewnym momencie stał się on jak gdyby benchmarkiem, pewnym drogowskazem strategicznym dla innych, krajowych producentów outdo- oru, co w firmie przyjęto z satysfakcją, ale i z niepokojem, spodziewając się niekorzystnego przełożenia na sytuację (np. finansową) spółki. Jesteśmy bardzo wyczuleni, ponieważ bardzo dużo straciliśmy na początku, gdy konkurencja powstawała, na tym, że podpatrywano nasze wyroby, kopiowano i puszczano jako swoje, może pod inną kolorystyką, ale i to nie zawsze. Na to jesteśmy bardzo wyczuleni, bo to się w dalszym ciągu dzieje. W celu walki z nieuczciwymi konkurentami Alpinus nawiązał współpracę z W. L. Gore&Associates czy z producentem Polartecu i przekazuje tym partnerom informacje o „podróbkach” ich oryginalnych materiałów.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>