Wśród produktów outdoorowych można wyróżnić cztery segmenty (według badania branżowego czasopisma „Outdoor Retailer”):
– Sprzęt i wyposażenie – sprzęt wspinaczkowy, plecaki, materace dmuchane, namioty, plecaki miejskie, sprzęt wioślarski, śpiwory, rowery, sprzęt wędkarski, kajaki, karimaty.
– Akcesoria – sprzęt do gotowania w tym butle gazowe i inne, żywność (konserwy), lornetki, sprzęt do oczyszczania wody, książki, atlasy, sprzęt kempingowy, mapy, kompasy, zegarki, akcesoria kolarskie, środki do konserwacji i impregnacji obuwia, akcesoria snowboardowe i narciarskie, środki do pierwszej pomocy, środki do ochrony przeciwsłonecznej, okulary przeciwsłoneczne, akcesoria wspinaczkowe.
– Obuwie – buty turystyczne, buty do turystyki górskiej, buty do poruszania się w śnieżnym terenie, buty „casual”, skarpety, buty wspinaczkowe, buty do narciarstwa biegowego, sandały sportowe, wysokie gumiaki, buty snowboardowe.
– Odzież – odzież techniczna, odzież casual, T-shirts, odzież wspinaczkowa, bielizna oddychająca, odzież dla wędkarzy, odzież narciarska, odzież pływacka.
Największe firmy, np. Alpinus, mają w swoim katalogu ponad 700 pozycji produktów z różnych segmentów. Mniejsze firmy, których jest większość na rynku, koncentrują się na poszczególnych segmentach lub wręcz na jakimś ich fragmencie (np. JanySport – plecaki)
Leave a reply