Alpinus i zmiana domeny

W roku 1994 nastąpiła ważna zmiana strategii firmy. Alpinus postanawia skoncentrować się tylko na rynku polskim. Wycofanie się z rynków zagranicznych oraz malejące przychody z przerobu uszlachetniającego zmusiły zarząd firmy do skoncentrowania się na rynku masowym (bez segmentu najtańszego) oraz do dalszego rozszerzenia kolekcji. Powyższa zmiana była podyktowana następującymi czynnikami. Po pierwsze, polski rynek coraz bardziej rozwijał się, rozwijały się sieci sklepów sportowych, ludzie mieli coraz więcej pieniędzy. Po drugie, rosnące koszty produkcji w Polsce powodują, że von Dewitzowi opłaca się przenieść produkcję na Daleki Wschód, a Alpinusowi skoncentrować się na własnych wyrobach o marży wyższej niż przy przerobie uszlachetniającym. Po trzecie, wysokie koszty logistyczne, różne mody i kultury panujące na zagranicznych rynkach oraz minimalne przychody i zyski z rynków zagranicznych powodują, że produkcja do Francji i Szwajcarii staje się nieopłacalna.

Lata 1994-1996 to dynamiczny rozwój spółki. Potwierdzeniem tego był rosnący udział w rynku, dynamiczny wzrost przychodów oraz liczne nagrody. W 1995 roku firma otrzymała Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich za plecak Woodpecker 75, a w roku następnym Złoty Medal MTP za koncepcję ubioru sportowego „Thermal Control System”.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>