Alpinus za granicą – kontynuacja

W 1998 roku nastąpiła również zmiana koncepcji sprzedaży wyrobów firmy. Głównym kanałem sprzedaży mają odtąd być firmowe sklepy Alpinusa. Dotychczas sprzedaż odbywała się poprzez sieć sklepów sportowych, wyposażonych czasem w specjalne stoiska firmowe, oraz poprzez kilka sklepów firmowych. Nowy program polegał na skupieniu się wyłącznie na sklepach firmowych przy jednoczesnym, stopniowym wycofywaniu się z pozostałych miejsc. W tym celu podpisywane są umowy franchisingowe, w których Alpinus jako franszyzodawca zobowiązuje się wyposażyć sklep w meble i towary oraz zadbać o jego promocję, natomiast franszyzobiorca ma prowadzić sprzedaż tylko i wyłącznie towarów Alpinusa. Jest to działanie unikatowe, gdyż żaden producent outdoorowy w Europie nie ma swojej własnej sieci sklepów.

W roku 1998 zaczął być wdrażany system jakości ISO 9001. Jest to system, który zapewnia jakość w zakresie projektowania, produkcji i sprzedaży odzieży i sprzętu outdoorowego. Proces ten zakończył się przyznaniem firmie certyfikatu ISO 9001 przez jednostkę certyfikującą TpV Rheinland Euroąua KFT w 1999 roku.

W 1999 roku Alpinus wszedł na rynek austriacki, otwierając w Wiedniu trzy sklepy firmowe. Jest to rynek bardzo trudny, panuje na nim duża konkurencja, jednak firma traktowała te działania jako pole doświadczalne do dalszej ekspansji w Europie Zachodniej. Firma powołała również przedstawicieli handlowych na rynek litewski oraz rosyjski.

W tym samym roku Alpinusowi udało się otworzyć aż 22 nowe sklepy firmowe w dużych centrach handlowych w całej Polsce. Pod koniec roku wszystkich sklepów firmowych było 100, z czego 88 w Polsce, 3 w Wiedniu, 5 w Czechach oraz 4 na Słowacji.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>